بهترین پیشنهاد ها برای پاک کردن چسب

پاک کردن چسب یکی از دغدغه هایی است که هر لحظه و در هرجایی ممکن است با آن روبرو شویم. حتماً تجربه تلخ چسب کاری شدن دست، لباس و لوازم منزلتان را داشته اید، چه بسا لباس هایی که چسبی شدند و مجبور شدید علی رغم میل باطن آنها را دور بریزید، اما دیگر نیاز به این کار نیست، چرا که در این مقاله قرار است راه های خلاصی از این مشکل را نشان دهیم.

پاک کردن چسب - شرکت خدماتی ماداکتو

پاک کردن چسب از روی چوب

اگر جزو آن دسته از خانواده هایی هستید که بوفه و کمد لباستان پر از برچسب است، حتما برای پاک کردن چسب از روی لوازم چوبی به مشکل بر خورده اید. برچسب ها موقع تمیزکاری تنها لایه رویی آنها برداشته می شود و لایه ی چسبی زیرین، بخصوص آثار چسبناک آن تا مدت ها شما را درگیر نظافت محل می کند اما یک پیشنهاد خوب برای پاک کردن چسب از روی لوازم چوبی داریم، آن هم محلول معجزه گری است که با سرکه ساخته می شود. کافی است محل چسب را با کمی سرکه آغشته کنید و پس از مدتی با  دستمال میکرو فایبر آن را تمیز کنید. این دستور العمل برای آثار چسب نواری که در اسباب کشی دور تا دور درب کمد ها و کشوهای چوبی کشیده شده کارایی دارد و می تواند شما را برای همیشه ازدردسر رد چسب خلاص کند.

پاک کردن جای چسب نواری از روی یخچال

برچسب های روی یخچال و چسب نواری هایی که با آنها عکس های خانوادگی را به یخچال می چسبانید از خود ردی بر جای میگذارند که اگر به درستی تمیز نشوند موجب تجمع جرم و چرک خواهند شد. اگر اثاث کشی در پیش داشته باشید، به احتمال زیاد برای جلوگیری از باز نشدن درب یخچال تمام محل را با چسب نواری محکم خواهید کرد تا مانع باز شدن آن در حین جابجایی شود. قطعاً برای انجام این کار نوار چسب بسیاری باید استفاده کنید که به دنبال آن دردسر نظافت اساسی روی درب یخچال در پیش خواهید داشت.

جای نگرانی وجود نخواهد داشت اگر این راه کار مؤثری برای برطرف کردن جای چسب نواری یا برچسب های روی یخچال را استفاده کنید که می تواند یخچال شما را مثل روز اول تمیز کند. قبل از اینکه برچسب یا چسب نواری روی یخچال را جدا کنیم بهتر است چند دقیقه ای روی آن ها را باد گرم سشوار بگیریم و بعد در همان حال آرام از یک گوشه شروع به کندن چسب کنیم.باد سشوار باعث می شود چسب ها ملایم تر شوند، به همین دلیل جدا کردن چسب از روی یخچال را آسان می کنند. بعد از اینکه چسب را جدا کردید می توانید با استفاده از سرکه آثار به جا مانده را برطرف کنید. البته سس مایونز هم در این زمینه مثل حلال عمل می کند، کافی است چند دقیقه  سس روی محل چسب بگذارید، بعد از نیم ساعت با دستمال نخی پاک کنید.

پاک کردن چسب آهن از روی دست

چسب آهن همانطور که می دانیم برای اتصال قطعات فلزی بکار می رود و از دسته چسب های بسیار مقاوم می باشد که برای چسباندن موکت های اتاق هم گاهی از آن استفاده می کنند اما چسب آهن با این همه مقاومت نسبت به سایر چسب ها راحت تر پاک می شود. پاک کردن چسب آهن از روی دست یا حتی لباس می توانید از حلال های بنزین، نفت سفید و گازوئیل استفاده کنید و سپس دست هایتان را با آب بشویید.

پاک کردن چسب - شرکت نظافتی ماداکتو

پاک کردن چسب حرارتی از روی لباس

چسب حرارتی از آن دسته موادی است که هیچگونه حلالی ندارد و تنها در برابر حرارت نمی تواند مقاومت کند. زمانیکه قطره های چسب حرارتی روی لباس می ریزد داغ است و می توانید بیشتر آن را با دستمال کاغذی از روی لباس جدا کنید، اما اگر بگذارید خشک شود، راحت تر جدا می شود و چیزی از چسب باقی نمی ماند، اما اگر گرفتار لکه های چسب حرارتی شدید، با گذاشتن اتو روی لباس می توانی چسب را نرم نموده تا بهتر جدا شود.

برای پاک کردن چسب رازی از روی لباس

برای پاک کردن چسب قطره ای از روی لباس سه راه حل را به شما پیشنهاد می کنیم.

  1. بهترین راه برای خلاص شدن از لکه های چسب قطره ای، حرارت اتو می باشد به صورتی که یک دستمال روی لکه لباس قرار دهید و سپس روی آن را اتو بگذارید تا چسب با حرارت اتو باز شود و به پارچه بچسبد.
  2. راه حل دیگر برای پاک کردن چسب از روی لباس استفاده از سرکه است، یک پارچه را به سرکه آغشته کنید و روی لکه های چسب رازی بکشید.در نظر داشته باشید که استفاده از استون برای از بین بردن لکه های چسب احتمال آسیب رسیدن به رنگ بافت لباس را در پی دارد، درصورتی که سرکه چنین خساراتی را وارد نمی کند.
  3. در در آخر طبق تجربه کسانی که از اسپری حشره کش پیف پاف برای پاک کردن چسب رازی از روی لباس استفاده کردند، نتیجه قابل قبولی دریافت کردند.

پاک کردن چسب رازی از روی فرش

استون نوعی حلال چسب می باشد که به راحتی می تواند لکه های چسب رازی را پاک کند. برای استفاده بر روی الیاف فرش باید دقت کنید که رنگ فرش با استون تغییر نکند. البته بهترین و کم خطرترین راه ها برای برطرف کردن چسب رازی از روی فرش استفاده از سرکه، حشره کش یا اتو می باشد که هیچگونه آسیبی به الیاف نمی زند، البته دقت داشته باشید که اتو را مستقیم روی فرش نگذارید و حتما از یک پارچه نخی برای جذب چسب استفاده کنید.

پاک کردن چسب فوم از دست

چسب فوم پلی اورتان یکی از کاربردی ترین چسب های چند منظوره می باشد که در عایق بندی، درزگیری، تعمیر لوازم مختلف و هرکجا که نیاز به اتصال باشد کاربرد دارد. اغلب تعمیرکارانی که با فوم سروکار دارند، نمی توانند از ریختن فوم روی لباس، دست و غیره جلوگیری کنند، حال آنکه چسب فوم روی دست آزاردهنده است و می تواند مشکلات پوستی ایجاد کند. اگر به دنبال راه حلی برای پاک کردن چسب فوم از روی دست می گردید، بهتر است پیشنهاد ما برای استفاده از فوم را دنبال کنید.

پیشنهادات ما:

  • قبل از اینکه با لکه های چسب فوم مواجه شوید، بهتر است از دستکش های مخصوص استفاده کنید.
  • همچنین لباسی را بپوشید که اگر چسب فوم روی آنها ریخت، موجب ناراحتی خاطر یا ناقص شدن لباس دوست داشتنی تان نشود. با رعایت تمام این نکات گاهی پیش می آید که دستان به چسب فوم آغشته شود، در اینصورت اگر چسب هنوز تازه بود، آن را برداشته و محل را با محلول استون تمیز کنید و در انتها با صابون دست هایتان را بشوید.
  • اگر چسب فوم پاک نشد اجازه دهید در جریان هوای تازه روی دستتان خشک شود، به این طریق راحت تر می توان تمام چسب را از روی دست جدا کرد.
  • پیشنهادهای دیگری برای از بین بردن لکه های ناشی از چسب فوم روی دست وجود دارد که هر کدام بر اساس موقعیت و دسترسی به آنها می تواند کمک کننده باشد.
    کمی نمک را حرارت دهید تا حالت پخته شدگی پیدا کند، سپس نمک را به محل مورد نظر بمالید و پس از مدتی دست ها را بشویید.
  • از روغن گیاهی گرما، برای برطرف کردن چسب فوم استفاده کنید، محل را به روغن آغشته و بگذارید نیم ساعت بماند، سپس بشویید.
  • برای تمیز کردن فوم تازه روی دست از پارچه استفاده نکنید، چرا که منجر به پخش شدگی فوم و افزایش سطح چسب می شود.

تمیز کردن چسب از روی سرامیک

تمیز کردن چسب از روی سرامیک یکی از سخت ترین کارای ممکن است، به همین دلیل اغل خانواده ها برای تمیز کردن آن از کفسابی خدمات نظافتی کمک می گیرند. چسب روی سرامیک می توانند به هر علتی نظیر چسبادن موکت یا سایر کف پوش ها صورت گیرد. نمیتوان از ظاهر زشتی که لکه های چسب به سرامیک ها داده اند چشم پوشی کرد، بنابراین کاردک و مایع ظرفشویی را به سراغ لکه ها بروید. در صورتی که لک ها به شکل جرم و ناخنک در آمده باشند بهتر است از خدمات کفسابی برای نظافت سنگ و سرامیک و غیره استفاده کنید تا محیطی زیبا و تمیزتر از آنچه تصور کنید به شما تحویل دهند.

پاک کردن چسب زانفیکس از روی لباس

زانفیکس یکی از انواع لایه چسب های مدرن است که درسبد کالای خیاطی جای گرفته است. بی شک اگر زامفیکس را از لباس جدا کنید، آثار باقی مانده چسب را خواهید دید که زیاد هم خوشایند نیست. اگر قصد دارید از دردسر چسب زامفیکس روی لباس رهایی یابید این مواد را جهت بر طرف کردن آن آماده کنید: خاک اره نرم، یک لیوان آب، نشاسته و کاغذ خشک کن. نشاسته ها را داخل لیوان آب حل کنید و کمی خاک اره به آن اضافه کنید و با یک قلمو محلول را روی آثار چسب بمالید و در انتها با کاغذ خشک کن آن ها را تمیز و خشک کنید.

پاک کردن چسب موش از روی لباس

پاک کردن چسب موش از روی لباس یکی از مهارت هایی است که عده ی کمی از بانوان از آن اطلاع دقیق دارند. چرا که ترکیبات چسب موش به گونه ای است که دیگر حرارت اتو یااستون کمکی به تمیز کردن لباستان نمی کند، اما نگران نباشید راز پاك كردن چسب موش از روي لباس را خواهید گفت. اگر با این مشکل مواجه شده اید، تنها کاری که باید انجام دهید تهیه مایع هیدروژن پروکسید است، بعد از آن کمی مایع لباس شویی را به هیدروژن پروکسید اضافه کنید و هم بزنید تا محلول یکنواختی ایجاد شود، سپس محلول را به آرامی و طی چند مرحله روی لکه های چسب بریزید و خواهید دید که چسب جذب محلول می شود. حال وقت آن رسیده که لباس را داخل ماشین لباس شویی بشویید.

پاک کردن لایه چسب از پارچه

گاهی پیش می آید که مجبور می شویم لایه چسب لباس را تعویض کنیم یا کلاً لایه چسب را جدا کنیم. در این حالت اگر بعد از جدا کردن لایه چسب، آثار آن روی لباستان باقی ماند، نگران نباشید. با کمی استون یا سرکه براحتی می توانید لایه چسب باقی مانده را پاک کنید. برای اینکار بهتر است یک پارچه سفید را به استون یا سرکه سفید آغشته و روی لایه چسب لباس بکشید تا پاک شود.

پاک کردن چسب مژه از لباس

از میان چسب هایی که روزانه با آنها سرو کار داریم، میرسیم به چسب مژه که مخصوص خانم ها است، بنابراین رسیدگی به دغدغه ی پاک کردن چسب مژه از روی لباس، می تواند نگرانی های بسیاری از بانوان را برطرف کند. زمانیکه لباستان به چسب مژه آغشته شد، بهتر است لباس را برگردانید و روی ناحیه مورد نظر اتو بگذارید تا چسب خودش را از الیاف رها کند، سپس می توانید با دست چسب را جدا کنید.

پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی لباس

چسب های فوری با سه شماره خشک می شوند، به همین دلیل به آنها چسب ۱۲۳ گفته می شود و بسیار هم کاربردی است. مطمئنا قدرت استحکام این چسب را وقتی روی دست یا لباستان میریزد درک می کنید. اگر دو انگشت خود را با یک قطره از چسب فوری به هم متصل کنید، دیگر نمی توانید انگشتان را از هم جدا کنید، بنظر شما  اگر این چکه روی لباس اتفاق بیفتد چگونه باید آن را بر طرف نمود؟ پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی لباس یکی از سخت ترین کارهای ممکن است. استون بعنوانحلال پرقدرت چسب های ۱۲۳ شناخته شده است، بنابراین برای پاک کردن چسب فوری از روی لباس، ابتدا آن را با پودر لباسشویی بشویید، سپس روی لکه های چسب را به آستون آغشته کنید و لکه ها را از پارچه جدا کنید.

Rate this post